Austrotherm geoBLOCK®, koristan pri izgradnji nasipa za autoceste te državne i županijske ceste na stlačivim terenima.
Austrotherm je na tržište lansirao blokove od ekspandiranog polistirena geoBLOCK, revolucionaran proizvod s brojnim geotehničkim inženjerskim primjenama. Razvijen od strane Austrothermovih stručnjaka, geoBLOCK se može uspješno koristiti posebno u infrastrukturnim radovima.

Iako je u zemljama poput Norveške, Nizozemske, Grčke, Turske, Kanade i SAD-a uporaba EPS-a u obliku blokova dokazala svoju učinkovitost još od 1970-ih, u Hrvatskoj je primjena ovog materijala trenutačno na niskoj razini. Stručnjaci iz Austrotherma smatraju da će u Hrvatskoj geoBLOCK postići najveću konstrukcijsku i ekonomsku učinkovitost u području izrade nasipa postavljenih na mekim, vrlo stlačivim terenima.
Prve uspješne primjene proizvoda u okviru važnih projekata u Turskoj dobile su pozitivne ocjene stručnjaka iz građevinskog sektora, a uporaba blokova od ekspandiranog polistirena umjesto konvencionalnih rješenja potvrdila je tehničke prednosti, kao i one povezane s kvalitetom izvedbe, kraćim vremenom ugradnje i posljedično nižim troškovima realizacije u slučaju rješenja Austrotherm geoBLOCK. Prve primjene Austrothermovih geoBLOCK polistirenskih blokova na jednoj cesti u Turskoj pregledane su tijekom tehničkog posjeta na licu mjesta, koji su obavili EPSDER i Austrotherm Turska. Oko 50 sudionika, među kojima su bili dužnosnici turskog Ministarstva prometa, akademici i građevinski inženjeri, izrazili su svoje zadovoljstvo projektom.
GeoBLOCK predstavlja rješenje s vrlo brzom ugradnjom po konkurentnoj cijeni, a Austrothermovi stručnjaci ističu da tržištu građevine nudi rješenje koje će donijeti vidljiva poboljšanja kako u pogledu troškova, tako i u smanjenju vremena izgradnje.


Glavna područja primjene mogu biti izgradnja nasipa za autoceste te državne i županijske ceste projektirane na stlačivim terenima (čime se uvelike smanjuje količina nasipnog materijala koji je potrebno iskopati, transportirati, skladištiti, ugraditi, pravilno nabiti i eventualno stabilizirati vapnom i/ili cementom). Trenutačno postoji i mogućnost realizacije važnih dionica autocesta čije trase prolaze preko mekih, stlačivih terena.
Također, Austrotherm geoBLOCK može se uspješno koristiti i u izgradnji tunela za metro, zahvaljujući velikom omjeru čvrstoće i gustoće, vrlo maloj apsorpciji vode i, ne manje važno, brzom i ekonomičnom postavljanju. Ujedno se bočna opterećenja tla mogu smanjiti gotovo na nulu korištenjem Austrothermovih polistirenskih blokova. U tradicionalnim primjenama gradi se potporna konstrukcija kako bi se spriječilo bočno potiskivanje zemljanih nasipa. Gustoća Austrothermovih polistirenskih blokova iznosi otprilike jedan posto gustoće zbijenog tla, što predstavlja prednost u odnosu na konvencionalne metode. Stoga nisu potrebne bočne potporne konstrukcije, a materijal je znatno bolje vezan u usporedbi s nekohezivnim ili kohezivnim tlima. S druge strane, na izloženoj strani nasipa potreban je sustav obloge kako bi se geoBLOKOVI zaštitili od ultraljubičastog zračenja i vremenskih utjecaja.
Bočna opterećenja tla mogu se smanjiti gotovo na nulu uporabom Austrotherm geoBLOCK-a kao rješenja za uključivanje i raspodjelu opterećenja iza potpornih zidova. U takvim tehničkim primjenama, Austrotherm geoBLOCK blokovi male gustoće (10–40 kg/m³) postavljaju se između potpornih zidova i zemljanog nasipa. Predstavljaju kompresibilni materijal čija je funkcija raspodjela bočnih opterećenja tla na potporni zid. Ova tehnika omogućuje značajne uštede materijala, osobito kada struktura tla nije stabilna i potrebno je projektirati potporne konstrukcije.
Primjene se ponavljaju u dokumentaciji, ali osnovna funkcija geoBLOCK-a ostaje: smanjenje bočnih opterećenja, lagana i brza ugradnja te mogućnost primjene na nestabilnim i kompresivnim terenima.